dimarts, 6 d’abril del 2010

El Centre de Salut de Castalla, una poca vergonya.

.
No és la primera vegada que em queixe del Centre de Salut de Castalla, i a més pose un full de reclamacions, però ahir vaig viure una altra experiència tercermundista en el centre.

Ahir es va alçar Julia amb febre i van pensar que el millor era passar-se pel centre de salut i quedar-nos tranquils encara que ens donen el xarop de sempre (Dalsi).
Donç be, a les 10.30 h. del matí ens presentem allí i la persona que ens reb -ats, supose- ens diu que fins a les 12.00 h. del migdia el metge -que està dins- no atendrà urgències... cap a casa.
A les 11.45 h. tornem en previsió de que ja hi haurà cua. Efectivament, ja hi han 5 o 6 persones esperant.
Una vegada allí, ens diuen que el metge ha eixit a atendre una urgència, i que haurem d'esperar... EN EL CARRER.
A les 12.15 h. ja erem una vintena de persones esperant metge, meitat en el carrer, meitat en el cobert que hi ha abans d'accedir al centre, de peu o assentats en terra, per descomptat.
A les 12.30 h. torna el metge i comença a atendre al personal.


Aspecte del Centre de Salut ahir a les 12.15 h.

Anem al que anem:

- Fins a les 12.00 h. del migdia el metge no atendrà urgències.
Aleshores, que c... fa allí? Per a que està el servici d'urgències? Cada contribuent no paguem per a tindre un servici d'urgències 24 h.? A cas cobren el servici a partir de les 12 h.?.

-El metge ha eixit a atendre una urgència, i que haurem d'esperar... EN EL CARRER.
Ja que no podem disfrutar del servici les 24 h., no ens mereixem ni tan sols esperar que ens atenguen assentats dins del centre? Que hi han xiquets dormint en terra al braç de sa mare i persones majors de 80 anys recolzades al seu garrotet.

El nostre full de reclamacions imagine que no servirà de molt, però si posarem una reclamació les vint persones que estàvem allí, possiblement la propera vegada no ens farien esperar fins a les 12 h. del migdia.
.

5 comentaris:

Pettylux ha dit...

La sanitat de Camps, per supost... I si no t'agrada, ves al de paga.
Es troba millor la xiqueta?
salut!

Anònim ha dit...

jo vaig estar allí, lo meu no era urgència i vaig anar a hora de consulta... RECTIFIQUE, al que jo creía que era hora de consulta, perquè com molt be diu Quiles... es veu que eren les urgències...
va ser vergonyós veure la desorganització i la poca atenció cap a la gent que anava realment per urgències... majors, xiquets xicotets i embarassades...
allí ens vam juntar tots i la espera per a alguns va ser de ¡¡dos hores i mitja!!

VERGONYOS!

Anònim ha dit...

Con el psoe y su politica de querer dar a todo el mundo sanidad por igual asi vamos,los Españoles los ultimos siempre

Vicent Quiles ha dit...

El que més greu em sap d'escriure sobre estes coses és que -quasi- tot acaba derivant en la política.
Quan vaig decidir escriure sobre el que m'havia passat, era per denunciar l'atenció que ens presta el centre de salut del poble i no per solucionar-ho ací, per això ja estan els fulls de reclamacions, imagine.
No crec que la situació viscuda per una vintena de persones eixe matí, siga cosa de índole (polític) local, regional o nacional (en tot cas, si fos així el centre de salut depen de la Generalitat).
El que jo pense, des del meu desconeixement sobre el tema, és que cada centre de salut tindrà certa llibertat a l'hora de prendre decisions de tipus organitzatiu i per això, particularment, li tiraria les culpes a la direcció del centre de salut.
A cas penseu que tots els centres de salut de la comunitat valenciana aplicarien la mateixa política en questió d'urgències el dilluns de Pasqua?
Jo no ho crec, però si estic equivocat o algú sap més sobre el tema, estaria encantat de que ens documentara sobre el tema.

A banda d'això, l'atenció mèdica rebuda va ser perfecta, cada cosa com siga.

Anònim ha dit...

Per que no tenen numeros reservats per casos extraordinaris als dies normals y demanes numero y tel donen per una setmana y mitja?jo treballe viajant y no tinc feches per estar ha casa si estic algun dia no puc pasar consulta per que no tinc numero y ha urgencies no es volen atendre casos que tens que pasar per consulta en el meu cas una dermatitis vaig pedre dos dies de faena per recetarne una poma.