dijous, 14 d’agost del 2008

Vacançes 2008: De Sant Jaume a Vaca (III)

Este matí he viscut una nova experiència "de poble".

Des del passat diumenge que vaig veure per primera vegada un ramat de cabres menjant-se el rastoll dels camps que queden darrere de casa, una vegada ja segats, tenia en el cap fotografiar eixe moment...que qualsevol dia, com tot en este poble, acabarà desapareixent.
Però amb la calor que està fent esta setmana, era difícil aplegar a hora, a no ser que matinara molt, molt.

Este matí, a les 9, m'he percatat que feia el dia més fresquet -de moment- i m'he posat a buscar el ramat des de la terraça. I allà estava, a l'altre costat de la carretera...menuda polseguera.
A vestir-se toca, càmera en mà i a patejar de bon matí.


Aconseguit l'objectiu, m'esperaven més sorpreses.
.
Una vegada el pastor -possiblement, més jove que jo- m'ha tingut a tir, m'ha transmés la seua preocupació per la possibilitat d'estar gravant-lo i que el ramat poguera ser vist públicament, ja que m'explica que el ramat és propietat de son tio i no vullguera que fora "exhibit".
Quan li he explicat que eren fotos per a ús particular, i que inclús, si m'ho demana li feia alguna per a ell, es queda més tranquil i començem una conversa que s'allargaria fins que les cabres tingueren calor i buscaren refugi i aigua, perque per la nostra part no havia ninguna pressa...un que és curiós i l'altre que portava tres hores parlant amb les cabres...com sol dir-se, s'ha enjuntat la fam amb les ganes de menjar.
.
Em conta que acostuma a traure les cabres a les 6 del matí i que la sortida s'allarga en funció de la calor que faça eixe dia. Elles decidixen quan és hora de amagar-se i buscar l'aigua.
Este ramat de 700-800 cabres es fundix al dia entre 4000 i 4500 litres d'aigua, per el que eixen a uns 5 litres per cap.
Per la nit, de nou toca ixir. Entre les 6 i les 7 de la tarda és l'hora ideal i la sortida pot allargar-se fins la 1 de la matinada...i demà a les 5 i mitja del matí de nou en peu....No, no abunden els pastors.
.

1 comentari:

Anònim ha dit...

OFICI O SACRIFICI.