dimarts, 26 de febrer del 2008

Que és un Bonobús?

Ahir era un dia de sensacions extranyes. Ahir era el dia del primer debat després de 15 anys entre els candidats que van a governar-mos els propers quatre anys i jo, personalment, vaig caure en la "vorágine" de l'aconteciment mediàtic en que s'havia convertit eixe debat.

Vaig estar tot el dia esperant que es fera l'hora de posar la tele. Per moments, pensava que jugava el Barça una final de "Champions". A les 20.30 h em vaig apegar a la pantalla i no em vaig desapegar fins la 1. Vaig decidir posar la 1 de TVE per ser tot l'imparcial possible (ni Cuatro ni Canal 9, ni un extrem ni l'altre). En un cantonet de la pantalla, el compte enrrere, fins i tot vam sopar abans de l'habitual i cinc menuts abans de les 10 h anava buscant raïm per casa, a cas no anaven a fer les campanades de nitvella? La setmana que ve, serà altra cosa.

Sobre el debat i el resultat? Que dir? Abans de començar el debat, pensava que la dinàmica seria la mateixa que fa 15 anys. Al ser un debat en dos temps (ahir i el proper dilluns), pensava que ahir guanyaria Rajoy i el dilluns que ve guanyaria -o al menys retallaria terreny- Zapatero.

Sobre el debat, i sempre en opinió meua, Rajoy va ixir a per "el partit" (debat) des del primer menut i Zapatero a defensar-se i a ixir al contratac. Els dos tenien arguments per atacar i menys per defensar-se. Rajoy va ser mes respectuos en els torns de paraula de Zapatero i el va interrompre menys vegades, encara que quan tenia que dirigir-se a la gent, estava mes pendent del rellotge que li marcava els temps que de la càmera.

Per a mi, cada bloc en que estava dividit el debat, es va fer curt, i es va abusar de la crítica i de la falta de propostes. En economia, que és on Rajoy portava mesos pegant la vara, no va aprofitar l'ocasió per decantar definitivament la balança al seu favor. Mentre que del terrorisme -i les victimes del terrorisme- van abusar una vegada més. Que deixen a les persones en pau, que prou tenen ja.

Si una cosa em va quedar clara anit després de més de 4 hores de tele, és que tots els Governs, des de Suárez a Zapatero han negociat amb ETA, TOTS, i si sembla que sols ho ha fet Zapatero es perque el PP ho ha gastat d'argument per fer opocisió.

Finalment, ninguna de les dues "despedides" em va agradar. Rajoy quasi ens fa plorar a tot el pais amb "la niña que nace en España" i Zapatero es va plenar la boca amb el "yo creo, yo he hecho, yo voy a hacer". A cas no sap que ell soles no va a cap de lloc?

Sobre el resultat, tenia clar que segons la tele i la font que consultara hauria guanyat el seu candidat, però el fet de que el diari "El Pais", del grup Prisa i pro-Zapatero parlara després del debat, d'empat tècnic, em va fer pensar que havia guanyat Rajoy.

Hui veurem els resultats i el dilluns que ve, la segona part.
.

1 comentari:

Anònim ha dit...

que jo sàpia, en espanya no es fan eleccions presidencials. el president del govern el voten els diputats i les diputades del congrés dels diputats, que ademés són els que fan les lleis.

per això, lo important no és qui ho fa millor, si zp o rj, perquè en castalla no els podem votar. ací toca votar a trillo (pp), soria (psoe) o climent (bloc-iniciativa-verds), que poden ser els diputats que ens representen.

per a quan un debat entre els tres?