divendres, 19 de març del 2010

Malcriar és criar mal

.
"Las personas deben comprender que malcriar es criar mal. Malcriar no es cogerle mucho en brazos, estar mucho con él o cantarle muchas canciones. Malcriar es no hacerle caso, abandonarle.... "
Carlos González. Pediatra.

Carlos González, pediatra i escriptor de varis llibres prou famosos entre pares que estan en la tasca de criar com "Bésame mucho" o "Un regalo para toda la vida, guia de la lactancia materna", és una d'eixes persones que quan parla, enganxa. Si estàs criant, o a punt de posar-te a criar i pilles un d'estos llibres o et creues amb qualsevol entrevista que li fan, acabes enganxant-te fins al final.
Partidari de la criança natural, defensor de la lactància materna i poc amic de les guarderies són algunes dels seues marques d'identitat.

El fragment del principi pertany a una entrevista publicada este mes per la revista Consumer Eroski i que recomane que llegiu si esteu en eixa fase de criar o us agrada el tema dels xiquets .

Com no tinc clar que siga legal, ètic o qualsevol altra cosa roina "copiar i pegar" l'entrevista ací, us faig un avanç d'algun fragment per a enganxar-vos i us convide a que xafeu l'enllaç a la entrevista.

- "Si no tienes a tu hijo para cogerle en brazos y contarle cuentos, ¿para qué lo tienes?."

- "Se trata de reflexionar sobre cuánto dinero te puedes gastar en coche, cuánto en unas vacaciones, cuánto en comprar un apartamento en la playa y cuánto en criar a tu hijo."

- "Es necesario más cariño y menos instrucciones para criar a un niño."

- "Sería conveniente cambiar nuestro sistema socio-económico para que en la mayoría de los casos no fuera imprescindible llevar al niño a la guardería, y para aquellos casos en los que sí fuera imprescindible habría que hacer mejores guarderías."

- "Cuando te casas todos están de acuerdo en que tu vida de soltero se acabó, no sé por qué nadie te dice cuando tienes un hijo que hay que hacer una despedida de pareja en el último mes de embarazo."

Si us heu quedat amb ganes, ací teniu l'entrevista completa.
.