dijous, 29 d’octubre del 2009

50 anys d'Astèrix

.
Recorde que de sagal, quan em passava per la biblioteca, devorava els llibres de Tintín i d'Astèrix. No tenien res a veure uns amb els altres, eren dos gèneres totalment diferenciats, però els dos m'entusiasmaven.

Ara, ja de major, he aconseguit reunir la col·lecció completa de les 23 aventures de Tintín, a més de varis souvenirs que he comprat quan he estat a Bèlgica i/o m'ha portat el meu amic Jan.
Però la peça que més estime és la moneda en plata que es va encunyar a Bèlgica en 2004 amb motiu del 75 aniversari de la creació del personatge de Tintín -10 de gener de 1929- i que em va enviar Jan.

Però hui el protagonista és Astèrix i tot l'irreductible poble de la Gàlia que complixen 50 anys. I per celebrar-ho, hui eix a la venda "El aniversario de Astérix i Obélix. El libro de Oro", l'entrega que fa 37 des que "Asterix el galo" començara la saga, de les quals tindré aproximadament la meitat, i que possiblement siga l'última aventura dels personatges creats per Albert Uderzo (82 anys) i René Goscinny.

Diuen els més adeptes que no és la millor aventura de les contades fins ara, però és que des de la falta de Goscinny (1977), els guions i els textos ja no són el que eren.

.

.