dimecres, 22 de novembre del 2006

Conferència de José Rafael Pascual Vilaplana

Ahir vaig anar a la conferència que va impartir José R. Pascual Vilaplana, baix el títol "La banda de música: una eina de cultura contemporània".
El principal motiu que em va portar a la conferència, a banda de sentir parlar de música i de festa, era el fet de coneixer personalment a este gran compositor de Muro, autor de peçes tan conegudes com "Jessica", "Cavall de Foc", "Tudmir" o "Archaeus", i em vaig dur una grata sorpresa, ja que no em pensava que era tan jove (1971), ni tan pla i accesible.
La xarrada va ser molt interesant, ja que va repassar l'evolució històrica de les bandes des dels seus origens i el paper d'aquestes dins la nostra societat, musicalment parlant, explicant l'importancia de les bandes, i compositors per a bandes, a països com Holanda, Suiza, Estats Units o Iberoamèrica i que no se li dona a Espanya.
Des d'açí, la meua felicitació a l'Agrupació Musical Santa Cecilia per la iniciativa i animar-los a seguir fent actes d'aquest tipus, a pesar de la poca afluencia de públic.

Una vegada acabada la conferència, la poca afluencia de públic que comentava abans, em va dur a fer una reflexió.
Sabeu que soc de números, em vaig decantar per Ciències quan haviem de pillar la decisió (possiblement una de les mes importants de les nostres vides fins a eixe moment) i quasi tot ho medixc amb números, per afició, per vici o per aburriment.
Bé, donç en la conferència erem 30 persones, dels quals aproximadament 20 eren components de la A.M. Santa Cecilia (organitzadora de la Setmana de la Musica i de la conferència), un matrimoni, pares de músic, i una parella forastera. Total, quedem 6 festers.
En un poble on desfilen mes de 2000 festers, i on ens omplim la boca dient el festers que som, i a ningú mes l'interesa una xarrada sobre la música i les bandes ? . Ningú mes té interés en coneixer a J.R. Pascual Vilaplana ? . Ningun estament dels que engloba la festa estava representat allí mes que l'Agrupació de Comparses en la persona de la seua Presidenta.
.
Que s'ha de fer en este poble per despertar l'interés de la gent?
.
Per cert, si algú està interesat en coneixer mes sobre la persona i l'obra de J.R. Pascual Vilaplana us facilite la seua web personal: http://www.pascualvilaplana.com/index.php