dimecres, 15 de desembre del 2010

Males pràctiques: Han utilitzat una foto meua sense permís

El proper dissabte, la Banda Jove de l'A. M. Santa Cecília ofereix un Concert de Nadal a l'auditori.
Ho sé, com imagine que la majoria de vosaltres, perque pel poble està penjat este cartell que acabe de fotografiar amb el mòbil.



La persona que ha confeccionat el cartell, ha fet ús d'una mala pràctica molt habitual hui en dia, que consistix en buscar fotos en internet, pille la que més m'agrade i la gaste per a fer el cartell.

Donç bé, la foto en questió és meua i el músic que s'ha encarregat del cartell, no m'ha demanat permís per a fer ús d'ella.

A mi no m'haguera importat cedir la foto original si m'hagueren demanat permís per gastar-la, i menys per a una activitat del poble, és més, haguera segut una alegria, una satisfacció.... però així, m'ha suposat un disgust.


Foto original

Publicar una obra (fotografia, pintura, partitura, ...) en Internet és una manera més d'ensenyar, exposar, donar a coneixer el treball de qualsevol persona a tot aquell que li puga interesar. I el fet de trobar-ho a Internet no dona dret a pillar-la i utilitzar-la lliurement i/o per a un ús particular sense permís de l'autor.