dimarts, 6 de juliol del 2010

L'IVA al 18%, una excusa més per pujar els preus?

.
Ja se sabia que la pujada de l'IVA anava a portar una conseqüent pujada de preus, ja que el més lògic és aplicar eixe diferencial al preu final dels productes i que pague el de sempre. Fins ahí tot correcte i acceptable, no tenim més remei que acatar-ho.

A mi m'agrada anar al "super" a comprar i en juny, conscient o inconscientment, em vaig fixar un poc més en els preus i quan he tornat esta setmana m'he trobat que la pujada d'eixos preus, no es correspon estrictament amb la variació de l'IVA.
Productes que s'havien d'incrementar en dos céntims, ho han fet en cinc, productes que havien d'incrementar-se en sis cèntims ho han fet en tretze, i així en molt productes, no vaig a dir en tots perque no ho sé, parle dels que em vaig fixar.
Ja sé que són miserables cèntims, però són simples exemples per explicar el que vull dir.

Altre exemple. Sabeu que m'agrada la fotografia. Acostume a seguir els preus de les càmeres per si es presenta l'ocasió de canviar la càmera que actualment tinc.
Ahir, quan vaig visitar la tenda d'internet on tinc controlades les càmeres que m'agraden, em vaig trobar que totes, unes per altres, havien pujat 20 € d'una tacada, les que les corresponia un increment de 9 €, com les que les corresponia un increment de 12 €, totes per igual, 20 €.

Ja ens va passar amb el canvi a l'€uro i ara ens torna a passar amb l'increment de l'IVA.

Mentres tant, guanya "la Roja", guanya Nadal, guanya Lorenzo, i sembla que el país ja no té problemes, o en tot cas, ara el més important és l'Estatut de Catalunya.
En passar l'estiu i les Festes, ja tornarem a la realitat.
.