dimecres, 26 de maig del 2010

Com fer una antena TDT casera

.
En alguna ocasió us he parlat d'algun experiment caser que funciona a les mil meravelles, com l'antena wi-fi feta amb un pot de Pringles.

En esta ocasió us propose una antena per a veure la TDT sense necessitat d'instal·lar cap antena més en la teulada.
En la foto següent, podeu veure al detall tot el que s'ha de fer per a aconseguir fabricar-se una antena TDT.


El primer que necessitem és cable convencional d'antena (cable coaxial). No val el cable que venen en "els xinos", perque es necessita que el cobre interior del cable siga el de tota la vida.
Amb un cutter o estisores, es talla el recobriment blanc del cable i el de baix que sembla paper d'alumini, sense danyar la malla.
La malla, l'has de tirar cap arrere, fins a aconseguir 12,5 centímetres de malla i la recobrixes per a protegir-la. Jo vaig fer la prova amb precinte, però s'aconsella fer-ho amb cinta resistent a l'exterior.
Després es pela el que queda de cable fins aplegar al cobre, deixant també 12,5 centimetres -este és el punt més important-.

I ja la teniu, se li posa un connector a l'altre extrem del cable, es connecta al receptor TDT de casa i a veure la tele.


Este és el cable de prova que jo vaig fer amb un metre de cable. En fer-me falta el cable definitiu, el faré dels metres necessaris per a posar-lo en la seua ubicació definitiva.
El vaig provar en la caseta amb una tele amb receptor TDT i amb un receptor convencional i va funcionar de cine.

Ah!, s'aconsella també que l'extrem on queda el cable pelat, ha de mantenir-se en posició horitzontal per a una millor qualitat en la recepció.
.